10 kwietnia 2015

Perukowiec oraz dereń jadalny

Witam
Tym razem przedstawiam Perukowiec ( zdj.nr.1 ) oraz Dereń jadalny ( zdj.nr.2 ). Oba nabyłem w sklepie ogrodniczym za niewielką kwotę. Wstępnie przesadziłem oraz poprzycinałem. Teraz wystarczy poczekać do wiosny i zobaczyć jak wypuszczą nowe pędy. 

Perukowiec - Krzewy lub małe drzewa o sezonowym ulistnieniu. Liście pojedyncze o gładkich brzegach, kwiaty zebrane w bardzo rozgałęziony kwiatostan o nitkowatych szypułkach.
Dereń jadalny  to niewielkie drzewo, osiągające do 7m wysokości, należące do rodziny dereniowatych. Roślina ma pokrój wniesiony i tworzy eliptyczne liście ułożone naprzemianlegle. Najbardziej dekoracyjna jest w okresie wczesnowiosennym, gdy kwitnie oraz jesiennym – w czasie owocowania.




2 komentarze:

  1. Czekam z niecierpliwością, aż coś się na nich pojawi. Perukowiec to piękne krzewy, zauroczyły mnie.A w formie bonsai muszą być przepiękne. Będę tu zaglądać. Mam nadzieję, że będzie dużo zdjęć w każdym etapie wzrostu. Może skuszę się, żeby też "wyhodować" sobie takie drzewko :))) Czy kiedyś będzie możliwość zakupu takiego drzewka? Chociaż chyba byłby problem z wysłaniem, tak żeby nie został uszkodzony.

    OdpowiedzUsuń
  2. 49 yr old Paralegal Garwood Fishpoole, hailing from Winona enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Quilting. Took a trip to Gondwana Rainforests of Australia and drives a Beretta. kliknij po wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń